Friday, March 26, 2010

Titipan Pengalaman Menyelusuri Kehidupan

Assalamualaikum WBT
Salam Perkenalan buat semua......

Alhamdulillah untuk kali yang kedua, saya berkesempatan untuk memiliki blog ini setelah Indah Bumi Tuhan. Terima kasih buat Siti Zahrah Md Yusuf yang telah mengilhamkan dan mencetuskan idea untuk saya membina blog ini sejurus selepas kami menghadiri Bengkel Penulisan Kreatif, IPG Kampus Perempuan Melayu anjuran Biro Penerangan dan Penerbitan, JPP.(Tahniah untuk Aminatul Rasyidah)

Blog ini saya bina khusus untuk tujuan karya-karya mahupun penulisan peribadi yang bakal saya penuhkan dari semasa ke semasa. Saya amat mengharapkan komen, pandangan serta kritikan yang membina dari semua pihak terhadap segala bentuk karya yang dihasilkan. Moga langkah pertama saya dalam meneruskan minat yang mendalam terhadap karya sastera ini akan mendapat sokongan dan dorongan daripada kalian dan semoga ianya akan diberkati yang Maha Esa. InsyaAllah...semoga bertemu lagi di lain waktu..

Pasrah
(Terima kasih Munsyi Mohamad Hj. Musip-Bengkel Penulisan Kreatif 26 Mac 2010)

Hening dan dingin pagi itu
Menyergah sunyi pagi
Menghembus tiupan suci
Kalimat sejati seorang suri
Bicara sendiri menghadap Rabbul Izzati

Jauh kembara ke dalam diri
Merungkai gelisah kian pasti
Sujud berteman koreksi diri
Hanya padaMu ku pasrahkan diri

Sinaran cahayaMu
Melenyapkan gelodak nafsu
Yang selama ini hanya menunggu waktu
Menggenggam sanubari
Melontar jauh dari realiti

(Puisi pertama di IPGKPM)

No comments:

Post a Comment